Czas sprzyja konfliktom, ponieważ sytuacja w otoczeniu biznesu oraz w wielu firmach jest niepewna, podlega dynamicznym zmianom i często towarzyszą jej chaos oraz tymczasowość. To powoduje, że napięcie w relacjach z pracownikami i klientami rośnie, a niekiedy permanentnie trwa i przyczynia się do zwiększenia reaktywności emocjonalnej w sytuacjach konfliktowych. W jaki zatem sposób, jako osoba kierująca zespołem, możesz reagować w sytuacjach konfliktowych, aby energia sporu przyniosła wartość, a nie degradowała wzajemnych relacji?
Dział: Konflikty na hali
Wdrożenie autonomicznego utrzymania ruchu przez wiele firm postrzegane jest jako remedium na problemy z parkiem maszynowyM i zwiększenie zaangażowania operatorów w dbanie o jego stan. Aby jednak osiągnąć postawione przed nim cele i polepszyć współpracę pomiędzy produkcją a utrzymaniem ruchu, niezbędne jest wystrzeganie się kilku powszechnych błędów i skorzystanie z kilku dobrych praktyk.
Co to znaczy, że dane przedsiębiorstwo jest firmą produkcyjną? Konsumenci na co dzień poruszają się w otoczeniu podmiotów prowadzących sprzedaż w modelu B2C – business to customer, czyli przedsiębiorstwo do klienta. Dopiero kiedy ktoś wpada na ciekawy i opłacalny pomysł na biznes, który uwzględnia wytwarzanie produktów fizycznych, zadaje sobie pytanie – jak je wyprodukować? Jakie cechy muszą mieć produkty, aby przebić się na rynku oraz – co prawdopodobnie ważniejsze – jaką strategię sprzedażową musi przyjąć firma, by zostać zauważoną przez klientów?
Mówi się, że wroga trzeba poznać, żeby z nim wygrać. Nie inaczej jest w przypadku awarii na liniach produkcyjnych. Żeby wykrywać i usuwać problemy dotyczące linii czy maszyn, musimy najpierw zgłębić wiedzę o nich od podstaw. Doskonałym narzędziem do tego jest baza awarii/postojów. Stanowi ona swojego rodzaju archiwum, do którego powinniśmy sięgać, żeby przeanalizować mające wcześniej miejsce przestoje i ich przyczyny. Dzięki temu narzędziu będziemy mogli w przyszłości skuteczniej wykrywać problemy, zanim spowodują one niezaplanowany postój maszyn.
Podstawą relacji międzyludzkich jest komunikacja, a nasze kompetencje komunikacyjne zależą od poziomu naszej inteligencji emocjonalnej. Wysoki poziom inteligencji emocjonalnej to wysokie umiejętności społeczne. Wysokie EQ to lepsze relacje międzyludzkie, skuteczniejsze zarządzanie, większa motywacja i wydajność.
Stosowanie substancji palnych w procesach produkcyjnych wymaga od pracodawcy podjęcia decyzji czy nie skutkuje to możliwością powstania atmosfery wybuchowej.
Straty czy inaczej marnotrawstwa można spotkać w każdej firmie bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Szczególnie dobrze widać je w firmach produkcyjnych. Również tam wyeliminowanie ich ma największe przełożenie na osiąganie celów i wyniki finansowe przedsiębiorstwa. W artykule przedstawię siedem podstawowych marnotrawstw opisanych jeszcze w XX wieku. Ponadto podpowiem, jakie techniki czy metody zastosować, aby zminimalizować straty. Dodatkowo wspomnę o dwóch bardziej współczesnych marnotrawstwach polegających na niewykorzystaniu potencjału zatrudnianych pracowników oraz gromadzonych danych.
Pobierając z magazynu komponenty czy produkty, możemy natrafić na ich różną liczbę: od jednego do setek tysięcy, a może i nawet większej ilości. Wszystko zależy od specyfiki naszej produkcji. Wtedy może się pojawić pytanie: które dokładnie elementy powinniśmy pobrać? W tym artykule przedstawię kilka strategii wyboru materiału do zdjęcia z regałowych półek.
„U programistów stabilnie – pensje rosną” – mówi tytuł artykułu Wojciecha Kulika z portalu Benchmark.pl ze stycznia tego roku [1]. Autor analizuje raport rynkowy przygotowany przez firmę NoFluffJobs – portal z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT [2]. Podsumowanie wykazuje między innymi aż kilkunastoprocentowy wzrost wynagrodzeń rok do roku w tym sektorze.
Człowiek to jeden z podstawowych i najważniejszych zasobów każdej organizacji, jednocześnie to jej najbardziej nieprzewidywalny element, który nie zawsze zachowuje się w sposób racjonalny. Dlatego niezwykle ważne jest, by przywiązywać go do organizacji w sposób długofalowy i dbać o jego lojalność na każdym etapie współpracy.
Nawet w najlepiej zarządzanych organizacjach co jakiś czas pojawiają się problemy. Do jednego z problemów, z którymi zmagają się działy produkcyjne, należą kradzieże. Im łatwiejszy zbyt wytwarzanych towarów, tym częściej giną. Jak radzić sobie w takich sytuacjach? Jak im zapobiegać?
Tork PeakServe, rozwiązania do czyszczenia powierzchni i produkty do dezynfekcji stanowią kompleksową pomoc w spełnieniu podwyższonych standardów sanitarno-higienicznych.