Baza awarii i postojów jest naszym sprzymierzeńcem w nauce na błędach. A warto uczyć się na błędach, żeby ich nie powtarzać.
REKLAMA
Proces tworzenia bazy awarii i postojów
Zbieranie danych
Zaczynamy od zbierania danych – to nasz materiał, bez którego nie jesteśmy w stanie niczego sprawdzić ani przeanalizować.
Do gromadzenia danych mogą posłużyć nam papierowe karty awarii lub program komputerowy. Pierwszy sposób jest nieco trudniejszy, gdyż wymaga nakładu pracy od osoby, która odręcznie wypisuje karty, wpisuje dane do bazy (arkusza kalkulacyjnego) i je archiwizuje. Szybszym i prostszym rozwiązaniem jest zastosowanie dowolnego programu wspierającego dział utrzymania uuchu z grupy CMMS (Computerised Maintenance Management Systems).
Z zebranych danych będziemy korzystać w celu przeprowadzenia głębszych analiz i na ich podstawie wyciągać będziemy wnioski na temat posiadanych urządzeń. Jakie dane są istotne?
Na starcie nasza baza nie musi być bardzo rozbudowana. Zacznijmy od podstawowych danych, a z czasem sami zauważymy ewentualną potrzebę dodania nowych informacji, które uznamy za istotne.
W najprostszej, podstawowej formie bazy awarii powinny znaleźć się takie informacje, jak: numer/nazwa urządzenia, data i godzina zgłoszenia awarii, imię i nazwisko osoby zgłaszającej awarię, data i godzina przybycia służb UR (jest to ważna informacja, która powie nam między innymi, czy mamy wy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
- ...i wiele więcej!