Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Jak wykorzystać assessment center w dziale produkcyjnym?

Metoda Assessment Center jest z powodzeniem stosowana do dobierania pracowników, najczęściej na kierownicze stanowiska. Czy metoda ta sprawdzi się w procesach rekrutacji w obszarze produkcyjnym? A czy sprawdzi się również w rekrutacji wewnętrznej? Przekonajmy się.

Czytaj więcej

Najcenniejsze kompetencje szefa produkcji – kompetencje miękkie czy kompetencje techniczne?

Praca szefa produkcji to wciąż nowe wyzwania. By im sprostać, potrzebny jest szereg kompetencji. Wybierając osobę, która ma zarządzać działem produkcji, czy też awansując jednego z pracowników na stanowisko związane z zarządzaniem produkcjĄ, zwraca się uwagę na wiele przydatnych umiejętności.

Czytaj więcej

6 najczęstszych błędów kierownika produkcji

Jak powszechnie wiadomo – ryba psuje się od głowy. Niestety, dość częste są sytuacje, w których stanowiska kierownicze zajmują osoby niewystarczająco do nich przygotowane. Kierownik produkcji, któremu brak odpowiedniej wiedzy, nie potrafi dochodzić do porozumienia z podwładnymi, motywować ich, wyznaczać celów… – może sprawić, że cały dział produkcji nie będzie działał prawidłowo.

Czytaj więcej

Trudne zachowania pracowników produkcji i sposoby radzenia sobie z nimi

Nie trzeba być wybitnym specjalistą, by wiedzieć, że praca z ludźmi to niekończąca się praca – nad sobą samym, ale i nad swoim zespołem. Zapraszam do zapoznania się z ośmioma częstymi trudnymi zachowaniami pracowników i sposobami radzenia sobie z nimi. Zapewne sytuacje te znane są kierownikom nie tylko w branży produkcyjnej.

Czytaj więcej

Jaki jest Twój kierownik produkcji?

Od kierownika oczekuje się szeregu różnorodnych kompetencji. Powinien potrafić zarządzać zespołem, motywować do działania, inspirować, a jednocześnie dbać o realizację założonych planów i pilnować terminów. Jakim kierownikiem jesteś – wizjonerem czy raczej człowiekiem czynu? Które z tych cech warto pielęgnować?

Czytaj więcej

Jak nie dać się manipulacji? Gdy zespół manipuluje kierownikiem produkcji

Manipulacja to nieodzowny element funkcjonowania w społeczeństwie. Nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy, ona często nam towarzyszy. Niekiedy to my manipulujemy innymi, a innym razem dajemy się zmanipulować towarzyszom. Nie zawsze są to działania świadome. Czy manipulacja jest szkodliwa? Jak uniknąć jej negatywnych skutków?

Czytaj więcej

Ocenianie pracowników w firmach produkcyjnych – o co pytają kierownicy?

Przełom roku (ostanie miesiące roku i pierwszy kwartał) w wielu firmach to czas formalnych ocen pracowniczych. Sama widzę to po wzroście zainteresowania artykułami na moim blogu z tego zakresu – szczególnie dotyczącymi błędów oceniania. Myślę więc, że to dobry czas, by podzielić się z czytelnikami moimi wnioskami z funkcjonowania systemów ocen w firmach produkcyjnych.

Czytaj więcej

Komunikacja maszyna-maszyna

Informacja i wiedza dają władzę. Co to znaczy? Otóż informacja jest kluczem do tego, jak społeczeństwo cyfrowe dodaje wartość i redystrybuuje władzę. W połączonym świecie informacje zyskują na sile dzięki trwałemu przechowywaniu i szerokiej dystrybucji. Im więcej informacji, tym trudniej nimi zarządzać, podejmować na ich podstawie decyzje. Sztuka mądrego zarządzania danymi należy dzisiaj niejako do portfolio umiejętności nowoczesnego inżyniera.

Czytaj więcej

Industry 4.0. W co zainwestować w pierwszej kolejności?

Czwarta rewolucja przemysłowa dotyka ogromu obszarów tematycznych w każdej firmie produkcyjnej, logistycznej czy zajmującej się wydobyciem, przemysłem, przetwórstwem. Zmienia de facto przedsiębiorstwa całościowo, modyfikując niejako ich cele, przesuwając granice możliwości, gruntownie niekiedy przebudowując sposób ich działania.

Czytaj więcej

Zarządzanie pracownikami produkcyjnymi z pokolenia Z

Aby efektywnie zarządzać zespołem produkcyjnym, warto wiedzieć, jakie osoby w nim pracują i co nimi kieruje. Pomóc w tym może wiele elementów. Jednym z nich będzie rozpoznanie, jakie pokolenia wchodzą w skład naszego zespołu.

Czytaj więcej

Pokolenie X w produkcji – jak nim zarządzać?

Rynek jest odpowiedzią na to, czego potrzebuje populacja. Populacja zaś składa się z ludzi i poszczególnych potrzeb każdej osoby. Jeśli dana potrzeba powiela się u wielu ludzi, staje się trendem, przechodzi do tzw. mainstreamu. Jeśli zaś zaledwie kilka osób wykazuje daną potrzebę, wówczas znika ona w odmętach historii, niezarejestrowana.

Czytaj więcej

Pokolenie baby boomers – jak prowadzić zespoły pracowników po pięćdziesiątce

Starzenie się społeczeństwa oznacza coraz większy ciężar spoczywający na systemie zdrowotnym i emerytalnym, a także konieczność wydłużenia okresu aktywności zawodowej. Na rynku pracy działa obecnie kilka pokoleń. Najmłodsze z nich to pokolenie Z, które właśnie rozpoczyna swoją przygodę z pracą. Najstarsze pokolenie to baby boomers – urodzeni pomiędzy 1946 a 1964 rokiem [3]. Najmłodsi z nich mają dzisiaj 56 lat. Kobietom w tym wieku pozostają cztery lata, a mężczyznom – dziewięć lat do emerytury [4]. Takich osób będzie jednak na rynku pracy coraz więcej. Oznacza to dla firm – także w produkcji – konieczność przygotowania się do zatrudniania i zarządzania starszymi pracownikami.

Czytaj więcej