Dział: Ja szef

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Dlaczego emocje i strach są czynnikami blokującymi proces zmiany?

Wdrażanie zmiany. Na to hasło często pojawiają się znaczące uśmieszki i kiwanie głowami. Dlaczego? Bo zmiana często się nie udaje. Do jakich pokładów emocjonalnych sięga zmiana w człowieku? Co w nim porusza? I jak my i nasze zespoły, istoty emocjonalne, czy chcemy tego, czy nie, sobie z tym radzimy? To kluczowe, a często pomijane pytania, które mogą znacznie pomóc W zrozumieniu doświadczenia zmiany. Przyda się też trochę wiedzy od klasyków, trochę o fizjologii myślenia, żeby dojść do wniosku, że…

Czytaj więcej

Pułapka spotkań, czyli o tym, jak wydobyć z zebrań to, co w nich najlepsze

Każdy z nas, pracując w środowisku biznesowym, na co dzień ma do czynienia ze spotkaniami służbowymi. Im większa firma i im wyżej w strukturach, tym nasze kalendarze stają się coraz to bardziej zagęszczone. Wreszcie dochodzi do momentu, kiedy przydatna staje się umiejętność wybierania priorytetów.

Czytaj więcej

Zdalne zarządzanie produkcją?

Współczesne czasy przynoszą nam wiele wyzwań. W ostatnich latach nauczyliśmy się, że wiele czynności można wykonać zdalnie. Czy jednak można zdalnie zarządzać działem produkcyjnym? Czy takie działania przyniosą więcej korzyści, czy problemów? I jak właściwie takie zdalne zarządzanie produkcją miałoby wyglądać? Czy to zarządzanie organizacją z domowego fotela? Czy może należałoby patrzeć na to zagadnienie znacznie szerzej?

Czytaj więcej

Przywództwo sytuacyjne według Blancharda jako droga do empowermentu pracowniczego

Skuteczne przywództwo wymaga adaptacji działań w zależności od stopnia doświadczenia swoich pracowników. Osoby początkujące potrzebują lidera o niskim poziomie wsparcia, wysoce dyrektywnego i osobiście kierującego zadaniami podwładnych. W miarę jak pracownicy stają się bardziej kompetentni, wzrasta ich samodzielność i oczekują mniej kontrolującego, a bardziej wspierającego managementu. Jak dobrać metody przywódcze do zespołu i stać się prawdziwym autorytetem w organizacji?

Czytaj więcej

PDCA, 5 Why i inne metody rozwiązywania problemów według Lean Management

Każde przedsiębiorstwo nieustanie musi sobie radzić z wyzwaniami. Zdarza się to nawet w najlepiej zarządzanych firmach. To, czym różnią się między sobą organizacje, to sposoby, których używają, aby poradzić sobie z powstałymi problemami oraz to, jaką kulturę rozwiązywania trudnych spraw preferują.

Czytaj więcej

Team building – przepustka do produkcyjnego raju

Nie ma w krajach rozwiniętych osoby pracującej, która nie spotkałaby się z tym określeniem. Jest to piękne hasło, które rozgrzesza każdego marnego menedżera i lidera ze wszystkich win i grzechów dnia codziennego. Jesteś małostkowym despotą i czepiasz się swojego zespołu za każdy nieistotny drobiazg, jakby obrazili czyjeś uczucia religijne? Jesteś nieczułą, wyniosłą szefową, której nie obchodzą problemy rodziców pracujących i nie ma u Ciebie zwolnień lekarskich na dziecko? Nic nie szkodzi, wystarczy, że dwa razy w roku pójdziesz się napić ze swoim zespołem albo pojedziecie w Bory Tucholskie na paintball, nazwiesz to team buildingiem, opublikujesz relacje na LinkedIn i droga do grona najlepszych liderów stoi przed Tobą otworem.

Czytaj więcej

Determinanty empowermentu w organizacji

Empowerment pracowników to sposób zarządzania, który umożliwia pracownikom podejmowanie niezależnych decyzji i związanej z tym odpowiedzialności. Pozwala im na podejmowanie działań związanych z wykonywanymi zadaniami[1]. Stoi to w pewnej sprzeczności z mikrozarządzaniem, które nie pozwala na niezależne podejmowanie decyzji. Wzmacniający liderzy dzielą się decyzyjnością, przyznają obowiązki lub autonomię w celu zwiększenia produktywności, co prowadzi do korzyści, takich jak wzrost zaangażowania i efektywności pracowników.

Czytaj więcej

Dynamiczny wzrost w świetle wyzwań. Jak znaleźć właściwą przestrzeń do rozwoju firmy? Poznaj drogę Luxon LED

W ciągu ostatnich 11 lat firma Luxon LED doświadczyła dynamicznego wzrostu, niosąc ze sobą nie tylko sukcesy, ale także wyzwania związane z przeprowadzkami i logistyką. Dziś podzielimy się z Wami naszymi przemyśleniami związanymi z tymi doświadczeniami.

Czytaj więcej

Rola przywództwa w rozwoju empowermentu pracowników

Empowerment może oznaczać budowanie silnej relacji pomiędzy menedżerem i pracownikiem, między innymi poprzez umożliwienie pracownikowi swobody w obszarze jego działalności.

Czytaj więcej

Czy Twój pracownik potrzebuje wiedzieć, jak oceniasz jego pracę?

Żyjemy w czasach niepewności polityczno-gospodarczej. Wydaje się, że trudniej niż kiedyś przewidzieć nawet TĘ bliską przyszłość. Śledząc kierunki dyskusji firm doradczych wspierających biznes, widać, że wraca temat kryzysu czy wprost zwolnień. Czy faktycznie zbliżamy się do takiego momentu? Mam nadzieję, że nie. Jednak warto przyjrzeć się tej perspektywie – CZY PRACOWNICY ZE SWOJEGO PUNKTU WIDZENIA CZUJĄ SIĘ BEZPIECZNIE W FIRMIE? Co im może dać to poczucie? Czy potrzebują informacji o tym, jak pracują?

Czytaj więcej

5T w nowym AIAG&VDA FMEA ed.1 Dlaczego planowanie i przygotowanie są ważne przy jego tworzeniu?

Krok 1. Planowanie i przygotowanie znacząco wpływa na efektywność i skuteczność przeprowadzonych analiz w przedsiębiorstwach. Z doświadczenia wiem, że pomijając lub bagatelizując ten krok, jesteśmy skazani na wiele poprawek, przeróbek analiz, a w najgorszym przypadku na porażkę.

Czytaj więcej

Jak uruchomić nową fabrykę w świecie ciągłych wyzwań? Case study firmy GREYSTONE Poland

Uruchomienie nowego zakładu produkcyjnego to zawsze wyzwanie, ale staje się jeszcze większym, gdy dzieje się to w dobie pandemii. Wiele działań musiało się odbywać zdalnie, a zakaz podróżowania i spotkań – utrudnił rekrutację pracowników.

Czytaj więcej