Jak uruchomić nową fabrykę w świecie ciągłych wyzwań? Case study firmy GREYSTONE Poland

Ja szef

Uruchomienie nowego zakładu produkcyjnego to zawsze wyzwanie, ale staje się jeszcze większym, gdy dzieje się to w dobie pandemii. Wiele działań musiało się odbywać zdalnie, a zakaz podróżowania i spotkań – utrudnił rekrutację pracowników.

Wyzwania we wdrażaniu nowej technologii i organizacji produkcji

W przypadku firmy GREYSTONE uruchomienie fabryki wymagało wdrożenia unikalnej technologii, która została opracowana w USA i nie była jeszcze stosowana w Europie. Nasza firma specjalizuje się w nakładaniu powłok galwanicznych dla branży samochodowej, więc postanowiliśmy wprowadzić na rynek unikalną technologię PPS (Precision Plating System).

Pandemia koronawirusa wprowadziła wiele trudności w procesie uruchamiania fabryki. Zakaz podróży uniemożliwił wizyty ekspertów zza oceanu, a ograniczenia dotyczące spotkań utrudniły wizyty potencjalnych klientów i podwykonawców. Firmy musiały szybko dostosować swoje metody działania do nowej sytuacji i opracować strategie umożliwiające pracę na odległość. Konieczne było więc przeprowadzenie wielu spotkań online z zespołem ekspertów od nowych technologii.

POLECAMY

Produkty i usługi dostarczane dla branży motoryzacyjnej muszą spełniać surowe normy jakości i bezpieczeństwa, co wymaga zastosowania odpowiednich procesów produkcyjnych oraz zapewnienia dokładności i powtarzalności. W przypadku nowej fabryki firma musiała wdrożyć nową technologię chromowania, zbudować cały proces produkcyjny od podstaw i potwierdzić jego zgodność z wymaganiami IATF.

Postanowiliśmy skorzystać z narzędzi online i zorganizować wirtualne szkolenia, spotkania z ekspertami, klientami, kooperantami i potencjalnymi pracownikami, w wyniku czego udało nam się zachować ciągłość pracy i zakończyć proces uruchamiania fabryki na czas.

Świeże i nowoczesne spojrzenie w rekrutacji

Jednym z kluczowych czynników sukcesu uruchomienia fabryki był odpowiednio dobrany zespół pracowników. W GREYSTONE zdecydowaliśmy się na autorski proces rekrutacji, który uwzględniał nie tylko kwalifikacje zawodowe, lecz także osobowość i motywację kandydatów. Dzięki temu udało nam się pozyskać osoby, które pasowały nie tylko do wymagań na dane stanowisko, ale również do kultury organizacyjnej firmy. Proces rekrutacji rozpoczął się już na etapie planowania uruchomienia fabryki. Właściciele firmy zdecydowali się na zastosowanie podejścia, w którym każdy pracownik był traktowany jako niepowtarzalny element składowy zespołu, który ma realny wpływ na jego kształt. Tworzenie zespołu rozpoczęło się od dokładnego opisu wymagań dotyczących stanowisk oraz stworzenia profilu idealnego kandydata. Skupiliśmy się na analizie potrzeb firmy i wyznaczeniu kluczowych kompetencji, które powinien posiadać kandydat. Rekrutacja była prowadzona przez kompetentny zespół, który na podstawie własnego doświadczenia opracował szereg metod i technik, aby wyłonić najlepszych kandydatów. Przeprowadziliśmy ws...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy