Dział: ACT (A)

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Dlaczego AI wyręcza, a nie pomaga?

Sztuczna inteligencja wkracza na hale produkcyjne z niespotykaną dotąd dynamiką. Automatyzuje procesy, analizuje dane, podejmuje decyzje w czasie rzeczywistym. W wielu przypadkach zwiększa efektywność, eliminuje błędy i ogranicza koszty. Jednak czy każda implementacja AI rzeczywiście wspiera człowieka? A może zbyt często go wyręcza – odbierając nie tylko zadania, ale i kompetencje?

Czytaj więcej

Podejście „ludzkie” – gdy doświadczenie spotyka się z rzeczywistością

Podczas ostatniego Kongresu Szefów Produkcji, który miał miejsce w urokliwym Zamku Królewskim w Niepołomicach, miałem niecodzienną okazję uczestniczyć w interaktywnej sesji, która na długo zapadnie mi w pamięć. Było to spotkanie dwóch światów: ludzi z krwi i kości, liderów produkcji z realnym doświadczeniem, i sztucznej inteligencji, która miała za zadanie przeanalizować ten sam case study. Dokładnie ten sam przypadek dotyczący jakże codziennych problemów menedżerów produkcji. Tematem była sytuacja dobrze znana każdemu szefowi produkcji: jak poradzić sobie z brakami kadrowymi i jednocześnie dowieźć wynik? Ten tekst to opowieść o tym, jak ludzie – mimo wszystkich ograniczeń – nadal potrafią coś, czego sztuczna inteligencja nigdy nie będzie umiała: dostrzegać emocje, budować relacje i podejmować decyzje z empatią.

Czytaj więcej

Test na percepcję. Kiedy „oczywiste” przestaje być proste

Czy – jako szef produkcji – nie masz czasem ochoty, stojąc przed zespołem doświadczonych ludzi, zapytać „a może tym razem spróbujemy czegoś innego?”

Czytaj więcej

Reaguj… zanim będzie za późno

Głównym zadaniem każdego działu produkcji jest wyprodukowanie zaplanowanej ilości zgodnych z wymaganiami klienta wyrobów, w przewidzianym czasie, przy optymalnym wykorzystaniu zasobów ludzkich. W teorii brzmi prosto i klarownie. W praktyce produkcyjnej każdego dnia pojawiają się setki drobnych przeszkód, które oddalają nas od tego celu. I choć nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli, wiele z tych przeszkód wynika z powtarzalnych błędów, które można wyeliminować. To właśnie codzienne, pozornie drobne zaniedbania często decydują o tym, jak finalnie kończymy dzień.

Czytaj więcej

Pokolenie Z i Alpha w fabryce. Jak skutecznie wdrażać młodych pracowników w firmach produkcyjnych?

Od ponad 20 lat pracuję z młodymi ludźmi – zarówno jako menedżer, jak i współpracownik. Widziałam, jak zmienia się świat, wartości, sposób komunikacji, styl uczenia się i podejście do pracy. Jedno natomiast pozostaje w wielu firmach produkcyjnych niezmienne – sposób wdrażania nowych pracowników. I choć zmienił się świat, to onboarding w niektórych miejscach wygląda dokładnie tak samo, jak dwie dekady temu. A przecież przed nami zupełnie inne pokolenie – generacja Z, a już za moment Alpha – wychowane w cyfrowej rzeczywistości, z ogromną potrzebą sensu, szybkiej informacji zwrotnej i elastycznego podejścia.

Czytaj więcej

Różnorodność pokoleniowa a przyszłości produkcji

Od lat w obszarach produkcyjnych można spotkać pracowników reprezentujących różne pokolenia. W dzisiejszych zespołach obserwujemy różne grupy wiekowe ceniące różne wartości i wyróżniające się innymi przekonaniami, motywacjami oraz sposobami samej pracy. Właściwe zarządzanie różnorodnością tworzy nowe możliwości operacyjne i jest szansą na rozwój oraz osiąganie długoterminowych wyników.

Czytaj więcej