PPG jako globalny lider w produkcji farb, lakierów i materiałów specjalistycznych posiada globalną strategię zrównoważonego rozwoju, której filarami – obok ograniczania wpływu na środowisko naturalne – są, m.in.: pop-
rawa bezpieczeństwa, zdrowia i samopoczucia pracowników oraz wspieranie społeczności lokalnych. Pragniemy zapewniać naszym pracownikom bezpieczne, zdrowe i satysfakcjonujące środowisko pracy, w którym każdy z nich może czuć się komfortowo. Działamy, opierając się na Globalnym Kodeksie Etyki, który podkreśla wzajemny szacunek, włączające środowisko i bezpieczeństwo w miejscu pracy. Podążając za tymi wytycznymi, budujemy zespoły, które wspólnie tworzą atmosferę zaangażowania, wzajemnego respektu, wsparcia i społecznego niewykluczania.
Kultura zaangażowania jako fundament organizacji
Kultura zaangażowania jest mocno powiązana z kulturą organizacyjną firmy, której podstawą są wartości, sposób działania na co dzień, społeczna odpowiedzialność oraz przywództwo. Zaangażowani pracownicy wspierają realizację wizji firmy, a kultura uwzględniająca potrzeby i wartości pracowników buduje silne zespoły, które są skuteczne w działaniach i realizacji założonych celów. Potwierdzają to badania Harvard Business Review – zespoły o silnym poczuciu wspólnego celu i wartości osiągają o 17% większą wydajność w porównaniu do tych, które tego poczucia nie mają.
Koszty braku zaangażowania pracowników są bardzo wysokie, choć często nie są bezpośrednio przekładane na finanse. Absencja chorobowa czy rotacja powodują spadek efektywności zespołów, brak możliwości realizacji celów biznesowych, konieczność znalezienia zastępstwa, otwarcia rekrutacji i wdrożenia nowego pracownika. Niskie zaangażowanie w pracy przejawia się spadkiem produktywności. Pracownicy, którzy nie czują satysfakcji z pracy, wykonują zadania wolniej, mniej dokładnie i częściej popełniają błędy. Dodatkowo, często demotywują pozostałych członków zespołu, wyrażając negatywne opinie lub pracując mniej efektywnie. Tacy pracownicy mogą również działać niekorzystnie na wizerunek firmy, wyrażając krytyczne opinie poza jej murami.
W PPG wierzymy, że siłą napędzającą wzrost i rozwój naszej firmy są ludzie. To od nich zależy sukces naszej organizacji, dlatego codziennie wsłuchujemy się w ich potrzeby i wyciągamy wnioski, aby wspólnie budować lepszą przyszłość. Jednym ze szczególnych momentów w ciągu roku jest badanie poziomu zaangażowania, które od wielu lat przeprowadza dla nas Instytut Gallupa, działający od 1935 r. i specjalizujący się w badaniu opinii społecznej. W corocznym badaniu skupiamy się na zrozumieniu kluczowej „dwunastki” – obszarów...

.gif)