Dołącz do czytelników
Brak wyników

Z praktyki kierownika produkcji

24 października 2018

NR 47 (Październik 2018)

Lojalność poszukiwana

0 955

Lojalność to ważna cecha wśród zatrudnionych, a szczególnie cenna jest w czasach tzw. rynku pracownika, gdy pozyskanie i utrzymanie nowej osoby nie jest łatwe. Dodatkowo coraz częściej w każdej branży lojalność (w różny sposób definiowana) uznawana jest za kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa. Jak sprawdzić, czy rekrutowany pracownik będzie lojalny?

Obecnie również w fabrykach coraz częściej dostrzega się wagę lojalności. Pracodawcy zwracają na nią uwagę w procesie zarządzania personelem: od rekrutacji i selekcji, przez tworzenie systemów motywacyjnych, które premiują tę cechę, po inne działania związane z kierowaniem ludźmi.

W tym artykule poruszymy kilka problemów dotyczących kwestii lojalności pracownika:

POLECAMY

Jak możemy rozumieć pojęcie lojalności? Praktycy i teoretycy opisują je w różny sposób. Każde przedsiębiorstwo powinno definiować cechy (postawy i zachowania), jakie są dla niego ważne.

O jakich elementach w procesie rekrutacji pamiętać, by zwiększyć szansę na zatrudnienie lojalnego pracownika? 

Na co zwrócić uwagę, by zatrudniony pracownik pozostał tak samo lojalny jak na początku swojej pracy, czyli jak w dłuższej perspektywie utrzymać lojalność?

Czym jest lojalność?

Pojęcie lojalności pracownika w stosunku do pracodawcy nie ma jednej definicji. Wymyka się próbie zaszufladkowania w precyzyjne, szeroko akceptowane pojęcie. Być może dobrze, że tak się dzieje, bo jest to podpowiedź, by każde przedsiębiorstwo samodzielnie wypracowywało rozumienie tego terminu. Takie podejście może pomóc w sprawdzaniu, jakiego człowieka potrzebujemy, czyli odpowiedzieć na pytanie, co oceniać, by w oczach przedsiębiorstwa nazwać pracownika lojalnym. Za każdym razem będzie to indywidualna definicja, która będzie zależała od wielu czynników: strategii firmy, typu stanowiska, na którym chcemy zatrudnić daną osobę, czy też aktualnej sytuacji rynkowej.

Mimo tego, że ustalenie jednolitej definicji nie jest łatwe, przyjrzyjmy się temu, jak organizacje próbują określić lojalność. Chyba najczęściej kojarzy się ona z długością pracy w danej firmie. Lojalny pracownik to taki, który nas szybko nie opuści, oczywiście gdy jednocześnie dobrze pracuje. Z perspektywy działu HR to konkretny wskaźnik efektywności...

Pozostałe 970% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy