Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

14 grudnia 2018

NR 48 (Grudzień 2018)

Jak rekrutować i wdrażać do pracy absolwentów, aby zostali z nami na dłużej?

0 777

Rekordowo niska stopa bezrobocia w kraju daje absolwentom i szukającym pracy komfort – mogą oni przebierać w ofertach i już na rozmowie rekrutacyjnej odmówić nam współpracy. Jak zatem prowadzić proces rekrutacji, aby nie tylko pozyskać pracownika, ale go utrzymać?

Jak pokazują statystyki, w ubiegłym roku ukazało się około 30 000 ofert pracy na stanowiska w działach produkcji (tylko do końca drugiego kwartału 2017 r. było ich 16 5001). Obok pracowników operacyjnych i stanowisk handlowych jest to najczęściej poszukiwana grupa zawodowa w Polsce. Warto zwrócić uwagę, że w pierwszej piątce najczęściej wyszukiwanych stanowisk na portalu pracuj.pl również znalazło się stanowiska pracownika produkcji. Może to informować o dużym zapotrzebowaniu na pracowników w tym obszarze, co oznacza również sporą konkurencję i walkę o odpowiednich specjalistów.

Pozyskanie pracownika

Praca „na produkcji” wciąż nie kojarzy się z prestiżem czy możliwością rozwoju kariery, dlatego absolwenci szkół, szczególnie wyższych, często nie zwracają uwagi na tego typu ogłoszenia. Jak powalczyć o nowego pracownika, zwłaszcza takiego, który dopiero wchodzi na rynek pracy?

POLECAMY

  1. Wiele źródeł rekrutacji
    Przede wszystkim korzystajmy z różnych portali rekrutacyjnych. Największym uznaniem cały czas cieszy się pracuj.pl, ale nie zapominajmy, że nawet OLX rozbudował dział zajmujący się ogłoszeniami o pracę, więc szukajmy możliwie największej liczby kanałów do informowania potencjalnych kandydatów o naszych poszukiwaniach. Jednak na portalach nie powinniśmy poprzestać. Nie każda firma dysponuje takimi możliwościami, jak np. Amazon, ale rekrutacja wsparta bilbordami czy ogłoszeniami prasowymi zwiększa nasze szanse, przede wszystkim u osób, które nie korzystają z internetu (warto wziąć również udział na przykład w targach pracy, korzystać z ul...

Pozostałe 970% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy