Sukces klienta sukcesem przedsiębiorstwa. Jak krzewić poczucie odpowiedzialności za produkt?

Z praktyki kierownika produkcji Otwarty dostęp

W odpowiedzi na duży popyt podaż zaczyna go przekraczać, co staje się opłacalne – producent tak czy inaczej zarobi, nawet jeśli części produktów nie uda się sprzedać. To jednoznacznie pokazuje, jakiego rzędu zarobki i marże można przypisać niektórym produktom.

Dostępność różnego rodzaju towarów i produktów w Europie zwiększa się z każdym rokiem. Przepych i różnorodność zalewają rynki, przekraczając czasami granicę dobrego smaku. Nawet uzasadnienie ekonomiczne wyprodukowania danego wyrobu bywa wątpliwe.
Równolegle, szczególnie w krajach rozwijających się, doświadczamy szybko rosnących wynagrodzeń. W jednych branżach wynagrodzenia wzrosły o kilka, a w innych – nawet o kilkanaście lub kilkadziesiąt procent. Najwięcej zarabiają osoby o ścisłych umysłach i twardych umiejętnościach – programiści komputerowi, programiści PLC, sieciowcy, osoby zajmujące się bezpieczeństwem i danymi. W konsekwencji rosną ceny usług, zwłaszcza tych najbardziej wymagających, do których realizacji konieczna jest nie tylko zaawansowana wiedza, lecz także doświadczenie. 
Wymiarem, który wymaga obecnie od firm równie dużo uwagi co zasoby ludzkie, jest zarządzanie jakością. Nie bez powodu mowa tutaj o zarządzaniu. Jakość, wydawać by się mogło, jest pojęciem oznaczającym najbardziej pożądane cechy danego produktu lub usługi, do których wszyscy dążą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy