Grupa Saint-Gobain jest światowym liderem w dziedzinie lekkiego i zrównoważonego budownictwa, która tworzy i produkuje materiały oraz oferuje usługi dla rynku budowlanego oraz przemysłowego. Działania Grupy wyznacza cel nadrzędny „Making the world a better home”, którego realizacja polega na dostarczaniu zintegrowanych rozwiązań dla lekkiego budownictwa, jak również w zakresie renowacji budynków publicznych i prywatnych oraz dekarbonizacji budownictwa i przemysłu. Cel nadrzędny przejawia się również w podejściu do tworzenia dobrego miejsca pracy dla wszystkich pracowników. W Polsce Grupa Saint-Gobain zarządza blisko 20 wiodącymi markami produktowymi oraz zatrudnia ok. 7 tys. osób
w 24 zakładach produkcyjnych rozsianych po całym kraju. Kultura organizacyjna Saint-Gobain opiera się na wartościach określonych w „Pryncypiach Zachowania i Postępowania”. Postępowanie zgodnie z nimi jest warunkiem przynależności do Grupy. Stąd każdy pracownik ma obowiązek poznać je w pierwszych dniach po przyjęciu do pracy. Chodzi o takie wartości, jak: szacunek, lojalność, prawość, solidarność, zaangażowanie zawodowe, poszanowanie środowiska czy przestrzeganie prawa. Dzięki nim wzajemne zaufanie, autonomia oraz współpraca mogły stać się filarami kultury organizacyjnej Grupy.
Docenianie jako część kultury organizacyjnej
Docenianie stanowi konsekwencję jednej z wyznawanych przez nas wartości – szacunku do drugiej osoby. Z tego względu jest ono obecne na różnych poziomach organizacji, począwszy od oficjalnych, cyklicznych spotkań prowadzonych przez kadrę zarządzającą na różnych poziomach naszych spółek w Polsce, a skończywszy na narzędziach wykorzystywanych przez menedżerów w codziennej pracy. Do tych ostatnich należą w szczególności rozmowy ewaluacyjne nastawione na konstruktywny feedback, nagrody jubileuszowe, oferta benefitowa czy nagrody powiązane z realizacją poszczególnych pro...