Wiele osób dopiero zaczynających swoje kariery zawodowe marzy o tym, aby stosunkowo szybko awansować i zostać szefem. Zarządzanie zespołem, zyskanie możliwości decydowania i wydawania poleceń podwładnym – to jest to, co wydaje się niezwykle atrakcyjne w pracy menedżera. W takich marzeniach zazwyczaj jest się osobą zdecydowaną, mającą autorytet, bezkompromisową, nastawioną na sukces i zawsze wiedzącą, jak postąpić w danej sytuacji – każdy z nas jest wtedy doskonałym szefem. Rzeczywistość zawodowa szybko weryfikuje jednak umiejętności kandydata na przełożonego i nawet, jeżeli marzyciel w końcu awansuje na kierownicze stanowisko, niebawem przekonuje się, że zarządzanie ludźmi wcale nie jest łatwe, a on sam często nie potrafi sobie poradzić nawet z prostymi problemami.
Trudności w zarządzaniu
Trudności w zarządzaniu zespołem wynikają najczęściej z braku wystarczającego doświadczenia zawodowego w kierowaniu zespołami produkcyjnymi w danej branży lub z braku podstawowych miękkich kompetencji niezbędnych w kierowaniu ludźmi. Można wśród nich wymienić kompetencje i umiejętności związane z wykonywaniem typowych zadań kierowniczych (np. motywowanie, delegowanie zadań, ocenianie, udzielanie informacji zwrotnej, wiedza merytoryczna z zakresu produkcji, zakładu itd.), ale także kompetencje komunikacyjne i umiejętność wypracowania takiego stylu zarządzania, który w danych okolicznościach i czasie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
- ...i wiele więcej!