1. „Jestem zmęczony”
Każdy ma prawo do zmęczenia, jeśli jednak jako szef wciąż opowiadasz o tym, jaki jesteś zmęczony, dajesz tym samym prawo do wiecznego przemęczenia innym. Jeżeli wciąż opowiadasz o tym, jak dużo masz obowiązków i jak to z niczym nie możesz się „wyrobić”, sam świadczysz o swojej nieudolności jako przełożonego. Dobry kierownik potrafi zorganizować pracę swoją i swojego zespołu w taki sposób, by większość zadań wydelegować innym, podczas gdy sam zajmuje się „doglądaniem” i rozwojem swoich ludzi. To prawda, że często pojawiają się nowe, trudne sytuacje, którym musisz przeciwdziałać, co sprawia, że niejednokrotnie założony plan działania jest niemożliwy do realizacji. Nie powinieneś jednak zbyt często opowiadać, jak bardzo jesteś przepracowany i przemęczony. Jeśli tak właśnie działasz, możesz spodziewać się, że jeśli będziesz chciał poprosić o cokolwiek któregoś ze swoich podwładnych, odpowie Ci, że dzisiaj jest zmęczony.
Pamiętaj, że ciągłe przemęczenie może być objawem choroby. Jeśli pomimo tego, że kładziesz się spać wcześnie, wciąż jesteś śpiący, a żadna kawa nie stawia Cię na nogi, być może warto skonsultować się z lekarzem. Bądź świadomym kierownikiem. Pokaż innym, że warto, a nawet trzeba dbać o swoje zdrowie. Nie masz czasu iść do lekarza, bo pracownicy nie poradzą sobie bez Ciebie przez kilka godzin? A czy poradzą sobie, jeśli zachorujesz poważniej i będziesz ich musiał zostawić bez zastępstwa na długie tygodnie?
POLECAMY
2. „Nie lubię swojej pracy”
Nie ma nic gorszego niż szef, który uskarża się na to, że nie lubi swojej pracy. Może się oczywiście zdarzyć, że masz gorszy dzień – wyjątkowo trudną przeprawę z prezesem, nie porozumiałeś się z klientem… To sprawia, że niekiedy masz ochotę rzucić wszystko, ale czy trzeba dzielić się tymi myślami z podwładnym...