Z przeprowadzonego w 2016 roku przez Instytut Durkalskiego RMP Polska wśród 500 pracowników liniowych sondażu wynika, że aż 86% pracowników najbardziej ceni u przełożonego umiejętność chwalenia. Dla większości badanych bardzo istotne jest również, aby szef wspierał i rozwijał pracowników. Ponad połowa z nich oczekuje, że szef będzie dostępny i będzie miał czas dla podwładnych.
REKLAMA
Niestety w rzeczywistości produkcyjnej, kiedy gonią nas terminy i normy produkcyjne, a obowiązki się mnożą zamiast ubywać, z dostępnością dla pracowników bywa różnie. Do wygłaszania pochwał też niektórzy szefowie podchodzą sceptycznie. Dlaczego? Zapytani szefowie najczęściej zwracają uwagę na kilka możliwych przyczyn.
Pracownik poczuje się zbyt pewny siebie
Kierownicy i mistrzowie obawiają się, że chwaleni przez nich pracownicy staną się nadmiernie pewni siebie lub będą mieli
nieadekwatne, zbyt wysokie mniemanie o sobie. To może utrudnić dalszą pracę z danym pracownikiem, gdyż jakiekolwiek słowa krytyki mogą się spotkać z postawą wyrażoną np. w słowach: „Jak to? Przecież powiedziałeś, że jestem dobry, a teraz mnie krytykujesz?”.
Jednak takie zachowania pracowników nie biorą się znikąd. Nie są ich cechą, ale są spowodowane błędami w przekazywaniu pochwały. Taka sytuacja może zaistnieć, gdy szef postawi na ogólnikowe pochwały („D...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
- ...i wiele więcej!