Konkretny cel czy szerokie horyzonty?

Temat numeru

Zazdrościmy specjalistom konkretnego „fachu” w ręku i indywidualnych umiejętności, a osobom wszechstronnym otwartego umysłu, kreatywności i wykorzystywania wiedzy z różnych dziedzin. Jednak co lepiej sprawdzi się w firmie produkcyjnej i na jakie zdolności pracowników postawić?

Specjalizacja to precyzyjne określenie kierunku swojego rozwoju zawodowego. Jeżeli jesteś specjalistą w danej dziedzinie, możesz na bieżąco śledzić zmiany, które się w niej pojawiają. Pomimo dużej ilości informacji, łatwiej Ci jest śledzić zmiany w jednej konkretnej dziedzinie niż w kilku nie do końca określonych. Dodatkowo masz łatwość w odróżnieniu wartościowych źródeł informacji od tych, na które nie warto tracić czasu. Precyzyjna specjalizacja to sposób na lepsze gospodarowanie własnym czasem. 

REKLAMA

​​

Jeżeli specjalizujesz się w spawaniu mostów, wybierzesz inne szkolenie niż osoba zajmująca się spawaniem okrętów. Obecnie dostęp do szkoleń jest tak szeroki, że niektórzy pracodawcy zaczynają mieć problem z ich wyborem. Wybór szkoleń dla specjalistów jest dużo łatwiejszy. Specjaliści sami rozwijają swoje umiejętności w trakcie wykonywania codziennej pracy. Specjalizacja wiąże się więc ściśle z doświadczeniem zawodowym i jak łatwo się domyślić, doświadczenie zawodowe jest bardzo istotnym wyróżnikiem na rynku pracy. 

Specjalizacja to również komfort psychiczny. Znając swoje mocne strony, potrafimy szybko określić, w czym jesteśmy naprawdę dobrzy. Wielu pracowników właśnie na tej podstawie buduje zawodową pewność siebie. Jeżeli Twoja specjalizacja łączy się z Twoimi zainteresowaniami, ciągłe zdobywanie nowych doświadczeń w tej dziedzinie może być powodem do dużej satysfakcji. Dla wielu pracowników specjalizacja jest również związana z poczuciem stabilności zatrudnienia. Jako specjalista znasz swoje miejsce w firmie, wiesz dokładnie, jaką pełnisz w niej rolę i czego możesz się spodziewać w przyszłości. Osoby, które są w czymś dobre, chętnie pogłębiaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy