Bez względu jednak na to, o jakim pracowniku mowa, zazwyczaj zdecydowanie taniej jest utrzymać specjalistów już zatrudnionych niż pozyskać do pracy nowych, a następnie zweryfikować ich umiejętności w boju. Stąd lojalność pracownicza to coś, o co powinien zabiegać każdy pracodawca. Jak jednak zbudować z pracownikiem wystarczająco silną więź, by zechciał zostać z firmą na dłużej?
Praca musi się opłacać
Możliwe, że tematu finansów i wypłaty nie trzeba podnosić tak często jak kiedyś. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka prawidłowości, które wynikają z zachowań szefów względem pracowników i mają wpływ na lojalność pracowniczą lub jej brak. Po pierwsze, coraz większej grupie zatrudnionych opłaca się zmienić pracę, a nie pozostać w jednej firmie na dłużej. Tendencja ta szczególnie wyraźnie rysuje się na rynku programistów i konsultantów IT oraz specjalistów wąskich dziedzin technicznych, np. elektropneumatyki itp. Dlaczego tak jest? Przy dużym popycie na niektóre umiejętności, firmy prześcigają się w oferowaniu coraz lepszych ofert pracy kandydatom, tylko po to, by przyciągnąć ich do pracy. Tymczasem rodzi to ogromną frustrację u osób już zatrudnionych. Dlaczego nowy kolega, o mniejszych umiejętnościach ode mnie i krótszym doświadczeniu w branży, na d...