Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ja szef

14 grudnia 2018

NR 48 (Grudzień 2018)

Nasza praca buduje nasz wizerunek

0 24

O tym, jak prowadzić komunikację wewnętrzną i przyciągać nowych pracowników w trudnych czasach rynku pracownika, rozmawiamy z Agnieszką Krajewską, audytorką wiodących systemów zarządzania jakością w firmie Polychem Systems Sp. z o.o.

Czym zajmuje się firma Polychem i jakie są jej początki?
Firma Polychem Systems została założona jako Przedsiębiorstwo Zagraniczne Poliuretanów Polychem w Swarzędzu w sierpniu 1982 r. W maju 1991 r. firmę przekształcono w Polychem Systems Sp. z o.o. Pierwszą fakturę nowo powołana spółka wystawiła 22 czerwca 1991 r. Od samego początku firma działała w branży poliuretanów, choć z biegiem lat wyspecjalizowała się głównie w produkcji klejów i systemów poliuretanowych. W latach 80. i 90. XX wieku w ofercie Polychem Systems były m.in. zmywaki kuchenne – towar wówczas na tyle atrakcyjny i trudno dostępny, że klienci wysyłali listy bezpośrednio do naszej firmy z prośbą o sprzedaż detaliczną, bo w miejscowym sklepie bądź hurtowni towar był niedostępny. Obecnie nasza paleta produktowa obejmuje: kleje poliuretanowe jedno- i dwukomponentowe o szerokim wachlarzu zastosowań, surowcowe systemy poliuretanowe PUR i PIR do produkcji pianek sztywnych zamknięto i otwartokomórkowych, systemy do produkcji wyrobów z pianek poliuretanowych mikroporowatych i integralnych, tłoki do zastosowań w instalacjach przesyłowych mediów w stanie płynnym i gazowym, poliuretanowe materiały izolacyjne PUR i PIR w postaci kształtek, płyt, bloków oraz poliuretanowe pianki montażowe w aerozolach. Choć zmieniła się oferta, to, co zawsze było znakiem rozpoznawczym Polychem Systems, jest niezmienne – to kompetencje pracowników, a z czasem również zdobyte doświadczenie, które owocują know-how firmy. Własne receptury, opracowania, praktyka zdobyta podczas wdrożeń, a przede wszystkim własna produkcja to elementy składające się na nasz sukces.

Co daje państwu, jako przedsiębiorstwu produkcyjnemu, najwięcej satysfakcji? 
Nasza firma cały czas się rozwija, rozbudowuje swoje zaplecze techniczne, unowocześnia park maszynowy, inwestuje w ludzi. Każda nowa, zakończona inwestycja to sukces. Nowe kompetencje pracownika stanowią powód do dumy. Każdy zadowolony klient to powód do radości. Z pewnością duże znaczenie dla rozwoju firmy miało przeniesienie w 1992 r. siedziby ze Swarzędza do Poznania, adaptacja nowego budynku, następnie rozbudowa. Od 2001 r. mamy wdrożony system zarządzania jakością. Wprowadzenie siedemnaście lat temu tak powszechnie stosowanego dzisiaj systemu zarządzania ISO 9001 (wówczas 9002) było wyzwaniem, ale pomogło firmie działać sprawniej, zgodnie z ustalonymi procedurami. Bardzo istotne, ze względu na obecność naszych produktów na rynku europejskim, było również otwarcie przedstawicielstw na rynki Czech i Słowacji oraz Rumunii i Węgier. Pozwala nam to na bezpośredni kontakt z klientami, co jest dla nas bardzo istotne. Tym, co z pewnością przyniosło nam dużo satysfakcji, a stwarzało problemy, było przekonanie klientów w latach 80. i 90. XX wieku., że towar nasz, krajowy, produkowany w Poznaniu czy Swarzędzu, jest tak samo dobry albo lepszy od towarów konkurencyjnych z importu. Doskonale pamiętamy, że wszystko, co pochodziło z zagranicy, było „lepsze” z definicji. Taki był odbiór społeczny. My przez lata budowaliśmy markę i zdobywaliśmy zaufanie klientów, doskonaląc nasze produkty, dopasowując je do wymagań odbiorców. Uczciwa współpraca zarówno z klientami, jak i dostawcami, a nawet z firmami o podobnym profilu działalności jest dla nas bardzo istotna. Jesteśmy współzałożycielem Polskiego Związku Producentów i Przetwórców Izolacji Poliuretanowych PUR i PIR „SI...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy