Spojrzenie na branżę automotive
Mimo zaostrzonych regulacji unijnych promujących elektromobilność, takich jak Fit for 55 i AFIR, sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie spadła o 4,9% w 2024 roku, osiągając 14,4% udziału w rynku, wbrew prognozom na poziomie 30%. Niski popyt na pojazdy elektryczne oraz rosnąca konkurencja ze strony chińskich producentów, takich jak BYD czy Nio, stanowią poważne wyzwania dla europejskich firm. Na europejskim rynku pojawiają się nowe marki samochodów z Chin, które skutecznie konkurują z rodzimymi markami europejskimi pod względem cen i ciekawego designu. Dodatkowo decyzje prezydenta Trumpa wpływają na konkurencyjność europejskiego sektora motoryzacyjnego w sposób, który jeszcze nie jest do końca przewidywalny.
Niepewność na rynkach, wzrost kosztów surowców i destabilizacja globalnych łańcuchów dostaw – w tej sytuacji zarówno producenci, jak i instytucje unijne będą dążyć do zmniejszenia ryzyka i podniesienia innowacyjności oraz konkurencyjności. Zatem w obliczu tej ogromnej presji kosztowej, a także rosnących oczekiwań klientów, dla europejskich producentów w branży automotive konieczność optymalizacji procesów produkcyjnych stała się kluczowym elementem utrzymania konkurencyjności. W tym kontekście ciągłe doskonalenie nie jest już tylko „nice to have” – staje się podstawą codziennej pracy zespołów i fundamentem strategii operacyjnych.
W Hirschvogel Components Poland szczycimy się tym, że optymalizacja procesów to już nasza codzienność. Co więcej, nie jest to powinność pojedynczych osób czy działów, ale każdego z pracowników. A jak codzienne działania podejmowane przez pracowników wspierają realizację celów strategicznych firmy? W artykule omówimy konkretne inicjatywy, które pozwoliły osiągnąć mierz...