Branża produkcyjna jest specyficzna. Wszystkie zadania wykonywane przez pracowników w hali produkcyjnej są powtarzalne. To i dodatkowo niejednokrotnie szybkie tempo pracy nakładają na pracodawcę konieczność pełnego wykorzystania zasobów, które wpłyną na wzrost zaangażowania pracowników. Nie chodzi tu tylko o motywację finansową, która jest bardzo ważna, ale również o szczególne zwrócenie uwagi na motywację pozafinansową.
Motywacja finansowa to przecież nie wszystko. Regularnie prowadzone na całym świecie badania pokazują globalny kryzys zaangażowania pracowników. Świadczy to o tym, że musimy zrobić, co tylko w naszej mocy, aby nowo zatrudnione osoby od początku identyfikowały się z organizacją. Pracownik może być zadowolony z pracy z Tobą, ale nie zmienia to faktu, że jest tylko człowiekiem, który zawsze może myśleć, że trawa jest bardziej zielona po drugiej stronie.
POLECAMY
Co zrobić, by pracownicy utożsamiali się z kulturą i celami przedsiębiorstwa, chętnie podejmowali wysiłek na rzecz firmy i – co najważniejsze – chcieli w niej pozostać? Musimy działać – od samego początku.
Po pierwsze – rekrutacja
Kluczowy jest dobór pracowników do stanowiska pracy z uwzględnieniem ich predyspozycji do wykonywania danego zawodu. Z uwagi na pracę ze specjalistycznym sprzętem nie może ona być wykonywana przez każdego i należy spełnić pewne ściśle określone warunki. Praca fizyczna wymaga niekiedy długotrwałego przebywania na świeżym powietrzu, odkrytej przestrzeni. Często potrzebne jest również wykonywanie zajęć wymagających dużego wysiłku fizycznego. Niewątpliwie istotna jest pasja oraz chęć wykonywania danego zawodu.
Pierwsze dni w pracy to wyzwanie nie tylko dla nowo zatrudnionej osoby, lecz przede wszystkim dla firmy, która tę osobę przyjmuje. Doświadczenie wielu przedsiębiorstw, jak również badania pokazują, że do pełnej aklimatyzacji nowego pracownika w środowisku pracy potrzeba mniej więcej trzech miesięcy...