Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat numeru

31 października 2019

NR 53 (Październik 2019)

EVP – co dla pracodawcy oznacza ten skrót?

0 1931

Co oznacza EVP dla pracownika i pracodawcy oraz dlaczego warto je diagnozować i komunikować?

W obecnej sytuacji na rynku pracy pracownicy są stale poszukiwani przez organizacje, które następnie dwoją się i troją, by utrzymać u siebie wartościowego pracownika. Dzięki odpowiedniemu EVP kandydat może zdecydować, czy organizacja, z którą się zetknął, to właśnie ta, z którą powinien i chciałby związać się na dłużej. 

Na początek słów kilka o employer brandingu. Kiedyś to hasło stosowano zamiennie z polskim odpowiednikiem – marketing rekrutacyjny. Skojarzenie związane z marketingiem jest tu z pewnością słuszne. Employer branding to sposób mówienia o organizacji, pokazywania jej światu, często korzysta z wielu marketingowych narzędzi. Można jednak odnieść wrażenie, że w dzisiejszej rzeczywistości określenie marketing rekrutacyjny jest nieco za wąskie. Rozwiązania związane z EB wykorzystywane są bowiem nie tylko w momencie, gdy zajdzie potrzeba pozyskania nowego pracownika. W dobie rynku pracownika organizacje często stawiają na budowanie swojego wizerunku na rynku pracy bez względu na to, czy w danej chwili mają wolne wakaty, czy też nie (nawet jeśli nie mają, to nie znaczy, że za moment mieć nie będą). Organizacje tworzą całe kampanie, nie tylko rekrutacyjne, ale i informacyjne. Dbają o swój wizerunek – wizerunek pracodawcy. W ostatnich latach employer branding jest bardziej utożsamiane z wizerunkiem czy marką pracodawcy. To, że o wizerunek należy dbać, nie budzi kontrowersji chyba u nikogo, choć dyskutować można o tym, w jaki sposób dbać o niego najlepiej i najbardziej efektywnie.
 

Czym jest EVP?


EVP (employer value proposition czy też employee value proposition czy po polsku: propozycja wartości pracowniczych) to zagadnienie ściśle powiązane z wizerunkiem pracodawcy i oznacza unikatowe wartości danego pracodawcy. Mówi się, że to jedno z narzędzi budowania marki pracodawcy. Stanowi zbiór wartości niematerialnych oraz benefitów lub szerzej – wszystkich tych aspektów, które są istotne dla pracownika z punktu widzenia podejmowania decyzji na temat pracy w danym przedsiębiorstwie. W praktyce są to więc wartości, które mogą przyciągnąć do firmy nowych wartościowych kandydatów lub utrzymać w niej tych, którzy są dla niej szczególnie ważni.

Aby wartości określone w ramach EVP miały sens, muszą być realne, prawdziwe, wypracowy...

Pozostałe 970% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy