Współczesne organizacje działają niezwykle dynamicznie. Zmiany w zakresie sposobów działania zależą nie tylko od nowinek technologicznych, obecnej koniunktury, ale również w dużej mierze, a może nawet przede wszystkim od ludzi – tych, którzy znaleźli zatrudnienie w danej organizacji, tych, którzy dopiero szukają pracy, tych, którzy są klientami firmy czy finalnymi odbiorcami produktu. Ważne jest to, w jaki sposób komunikują się między sobą, w jaki sposób budują relacje z innymi pracownikami i jak dzielą się wiedzą.
Firmy coraz częściej wybierają mniej sformalizowane sposoby pracy, pracę procesową zamieniając na pracę projektową. Jeden pracownik pracuje często w ramach kilku niezależnych projektów, często pełniąc w nich różne role. Hierarchia w organizacjach spłaszcza się, a nawet zaciera.
POLECAMY
Informacje w organizacji
Pracownicy komunikują się ze sobą cały czas i w sposób naturalny. Wiele organizacji stara się zapanować nad przepływem informacji, formalizując go za pomocą raportów, wskazanych kanałów komunikacyjnych. Jednak przekazywanie sobie informacji w ramach firmy to nie tylko spotkania organizowanie przez kierownictwo, to także wspólne wyjścia na kawę czy na papierosa. Wiele informacji jest przekazywanych w trakcie wspólnej drogi do pracy i podczas weekendów spędzanych wspólnie przez zaprzyjaźnionych współpracowników.
Firmy coraz częściej wybierają mniej sformalizowane sposoby pracy, pracę procesową zamieniając na pracę projektową. Jeden pracownik pracuje często w ramach kilku niezależnych projektów, często pełniąc w nich różne role.
Doceniając potrzebę wymieniania się informacjami, organizacje proponują różne nowatorskie rozwiązania. Szwajcarska firma
Phonak AG, produkująca aparaty słuchowe i zatrudniająca ok. 550 pracowników, postawiła na przekazywanie informacji...