Planowanie, czyli gra warta świeczki. Case study Poltra Sp. z o.o.

Z praktyki kierownika produkcji

Kim jest klient? Jakie są jego wyzwania?

Czy Lean i przemyślane planowanie to dobra opcja dla firm działających na rynku przemysłowym? Według mnie – jak najbardziej. Przekonamy się o tym, analizując naszą współpracę z firmą Poltra Sp. z o.o. ze Stalowej Woli. To firma rodzinna, działająca na rynku obróbki metalu blisko 30 lat, zajmująca się produkcją narzędzi i oprzyrządowania dla przemysłu. Poltra zatrudnia 110 osób, które pracują na dwie lub trzy zmiany, w zależności od obszaru produkcji. 
Właściciele firmy postanowili skorzystać z koncepcji Lean, ponieważ chcieli usprawnić konkretne obszary swojej działalności. Należały do nich m.in. oszczędność czasu, usprawnienie komunikacji i działań, poprawa efektywności i wydajności produkcyjnej oraz obniżenie kosztów.

Lean i wątpliwości firm rodzinnych

Jak widzisz, oczekiwania klienta były precyzyjne i konkretne, dlatego od razu przystąpiliśmy do działania. Na początku musieliśmy jednak wziąć pod uwagę wszelkie obawy związane przede wszystkim z tym, czy uda się zmotywować do działania całą organizację, oraz czy pracownicy będą chcieli uczestniczyć w usprawnianiu i ciągłym doskonaleniu proces...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy