Efektywna komunikacja wewnętrzna w zakładzie produkcyjnym

Sztuka motywowania

Jak wynika z raportu Deloitte Trendy HR 2018, poczta elektroniczna (98%) i telefon (92%) to dwa najczęściej wykorzystywane firmowe kanały komunikacyjne. A Jeśli znaczna część zespołu nie posiada służbowego numeru i adresu e-mailowego – jak chociażby w przypadku dużych zakładów produkcyjnych? Komunikacja online wtedy nie wystarczy, a do gry wchodzą inne narzędzia. Jak je dobrać i dlaczego są one tak istotne?

Nowy program do zgłaszania innowacji, event firmowy, dodatek za rekomendację kandydatów do pracy – przez dział HR (i nie tylko) przechodzi naprawdę sporo ciekawych inicjatyw skierowanych do pracowników. Jaka jest ich rola? Najczęściej chodzi o poprawę warunków pracy, usprawnienie pewnych procesów – po prostu o uatrakcyjnienie i polepszenie codziennego funkcjonowania w firmie. Czy wszystkie wprowadzane pomysły zdają egzamin? Nie. I nie zawsze jest to wina samego rozwiązania – czasami brakuje zwyczajnie odpowiedniego informowania o nim.
– Parafrazując słowa Hendersona Stuarta, działanie firmy bez odpowiedniej komunikacji jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku – nikt poza nami nie wie, co robimy. Odnalezienie właściwego rozwiązania danego problemu to tak naprawdę połowa sukcesu. Możemy być pewni co do tego, że właśnie ten projekt okaże się strzałem w dzie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy