Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ja szef

3 marca 2021

NR 61 (Luty 2021)

Nowe trendy i największe wyzwania na rynku spożywczym

0 418

Rok 2020 był wyjątkowy, pełen wyzwań i nieoczekiwanych sytuacji. Pandemia COVID-19 miała niemały wpływ na każdy aspekt naszego życia, a w przypadku przemysłu perturbacje były bardzo poważne. Z dnia na dzień przedsiębiorcy zostali zmuszeni do wprowadzenia rewolucyjnych zmian w swojej działalności. 
W niektórych przypadkach została ona poważnie ograniczona lub wręcz zawieszona. Jakie w związku z tym czekają nas wyzwania w 2021 r. i czy będą one związane tylko i wyłącznie z pojawieniem się pandemii? Czy wraz z nowymi możliwościami i obowiązkami pojawią się również kolejne problemy? 

Nikt z nas nie jest w stanie jednoznacznie udzielić odpowiedzi na te pytania. Niemniej sytuacja ogólnogospodarcza w 2021 r. szybko zweryfikuje stan przedsiębiorstw i obnaży wszystkie problemy, nie tylko organizacyjne, lecz także menedżerskie. Lista wyzwań dla przemysłu spożywczego nie może zacząć się od innych niż te, które miały najsilniejszy wpływ na ogólnoświatowy rynek w 2021 r. 

W ubiegłym roku musieliśmy się liczyć ze spadkiem cen, na który miały wpływ trzy negatywne czynniki: do pierwszego z nich należy zakwalifikować ograniczenia w funkcjonowaniu rynku na skutek COVID-19. Nie możemy być pewni, czy również w tym roku sytuacja cenowa nie będzie się kształtować pod wpływem ograniczeń popytu na drób w związku z zamknięciem branży HoReCa i wprowadzeniem obostrzeń w ramach walki z pandemią w poszczególnych krajach. To tylko jedna strona konsekwencji pandemii. Inna, równie ważna, to pytanie, co się stanie, jeśli nagle zachoruje 25% załogi? Postawione pytanie nie jest rodzajem intelektualnej prowokacji. Każdy, kto zarządza procesami produkcyjnymi, jest świadomy, co się dzieje, gdy zaczyna brakować pracowników. 

POLECAMY

Drugi czynnik, to problemy spowodowane chorobami zwierząt, m.in. ptasią grypą. Jej wykrycie było złą wiadomością nie tylko dla hodowców, lecz także dla odradzającego się...

Pozostałe 970% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy