Metody Problem Solving składają się ze zbioru technik, metod i zasad, które pomagają zdefiniować problem, zaproponować jego rozwiązania, a następnie wdrożenie rozwiązania.
Skuteczne rozwiązywanie problemów opiera się na następujących aspektach:
POLECAMY
- w trakcie analizy przechodzimy od ogólnego problemu do szczegółów,
- skupiamy się na faktach, a nie odczuciach czy opiniach,
- szukamy błędów oraz „wąskich gardeł” w procesie i standardzie pracy i nie tworzymy konfliktów poprzez obwinianie i ocenienie innych,
- w trakcie analizy doprowadzamy do zrozumienia przyczyny problemu i nie rekomendujemy od razu możliwych rozwiązań i środków zaradczych.
W Getinge Poznań na co dzień pracujemy w kulturze Continuous Improvement, analizując nasze procesy, wdrażamy usprawnienia i zmiany. Dotyczy to nie tylko obszaru produkcyjnego, lecz także administracji. Wykorzystujemy jakościowe metody do identyfikacji przyczyn źródłowych, diagnozowania przyczyn i rozwiązywania problemów.
Continuous Improvement to stały proces działań i procesów mających na celu doskonalenie jakości procesów, zarządzania, produktów czy też usług.
Wąskie gardło (ang. Bottleneck) – element zasobów lub urządzenie o najniższej sprawności, ogranicza i wyznacza potencjał dla całego systemu[1].
RAPORT A3
Jednym z narzędzi do rozwiązywania problemów, które wdrożyliśmy, jest raport A3 metodą Toyoty. Raport A3 tworzy „historię” problemu, po której przeprowadzamy odbiorców raportu. Nazwa pochodzi od rozmiaru formatu kartki A3 (297 mm × 420 mm), na której prezentowane są dane, opisy, grafiki i wykresy.
Raporty pojawił...