Wiosna inna niż wszystkie.

Pracodawca w obliczu nieplanowanych zmian

Z praktyki kierownika produkcji Otwarty dostęp

Zagrożenia związane z rozprzestrzenianiem się koronawirusa stawiają przed nami wszystkimi nowe wyzwania. Dotyczy to zarówno przedsiębiorców, jak i osób zatrudnionych. Dzisiaj na zagadnienia związane z prowadzeniem biznesu, relacjami pracownik–pracodawca, czy z obowiązkami z zakresu bhp musimy spojrzeć w inny sposób, a istniejące zasady dostosować do nowej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.

Zmiana jest czymś nieuchronnym i nieuniknionym. Dla organizacji jest koniecznością, ale także szansą na rozwój. Zmiany, które zachodzą w otoczeniu firmy, są widoczne w jej strukturze i strategii. Żeby przedsiębiorstwa mogły przetrwać i konkurować na rynku, muszą szybko i skutecznie adaptować się do powstających zmian, podążać za nimi, a nawet je wyprzedzać. 

Rekrutuj online – to świetny sposób w tych trudnych czasach

W wielu firmach taki model praktykuje się od zawsze. Osoby pracujące w ten sposób, przekonują o zaletach takiego rozwiązania, inni szukają wskazówek, w jaki sposób przeprowadzić zdalny proces rekrutacyjny. Aktualna sytuacja na rynku sprawia, iż dbając o komfort oraz bezpieczeństwo pracy, coraz więcej pracodawców decyduje się na prowadzenie całego procesu rekrutacyjnego zdalnie.
Dla wygody kandydatów i rekruterów, a przede wszystkim zapewnienia ciągłości zatrudnienia wprowadzane są opcje, w których cały proces rekrutacyjny jest prowadzony zdalnie, bez wychodzenia z domu – poprzez narzędzia online lub przez telefon. Nawet jeden z najbardziej znanych portali z ogłoszeniami o pracę, wychodząc naprzeciw potrzebom rynkowym, wprowadził właśnie możliwość oznaczenia swojej oferty, jako tej, w której rekrutacja w całości odbywa się zdalnie. Jako pracodawca możesz skontaktować się z kandydatem i przedstawić propozycję spotkania online lub rozmowy telefonicznej, oczywiście z wyznaczonym wcześniej konkretnym terminem.
Większa część procesów rekrutacyjnych i tak już dzieje się „w Internecie”. Ogłoszenia nie są wywieszane na słupach ani publikowane w gazetach, a kandydat nie musi przynosić swojego CV do siedziby pracodawcy. Osoby odpowiedzialne za uzupełnianie wakatów działają w sieci, publikują ogłoszenia na portalach branżowych, kandydaci aplikują przez formularze online. Pierwszy kontakt z kandydatem odbywa się przez e-mail lub telefon, zadanie rekrutacyjne (jeśli stanowisko tego wymaga) jest również przekazywane do rozwiązania w domu.
Na koniec zostaje ta najtrudniejsza część, która do tej pory zapewne w większości firm odbywała się face to face – spotkanie z kandydatem.
Poznanie kandydata „w realu” jest wartościowe. Jesteśmy istotami społecznymi, lubimy relacje bezpośrednie. Podczas rozmowy łatwiej nam wychwycić komunikację niewerbalną. Przychodząc na spotkanie, kandydat widzi nasze biuro, naszą kulturę organizacyjną i łatwiej go „oczarować”.
Pamiętajmy jednak, że spotkanie online niesie za sobą nieocenione korzyści: od kontaktu z kandydate...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy