Kiedy manualna logistyka zaczyna przeszkadzać w rozwoju firmy?
Brak automatyzacji nie jest problemem przy małej skali. Ale przy większym ruchu, codzienne błędy zaczynają przekładać się na utracone zamówienia, wydłużoną obsługę klienta i przeciążonych pracowników.
Mogą pojawić się błędy, które wcześniej się nie zdarzały, a teraz znacząco wpływają na codzienną pracę:
- dublujące się listy przewozowe i adresy,
- brak spójnych danych o statusach przesyłek,
- różne systemy rozliczeniowe i niezsynchronizowane pliki,
- niedopasowanie godzin odbioru do trybu pracy firmy.
W firmach, które nie wdrożyły zunifikowanego rozwiązania, logistyka staje się punktem krytycznym i to nie tylko kosztowo, ale też organizacyjnie. Dlatego, gdy ruch w sklepie internetowym rośnie, trzeba od razu szukać rozwiązań, które będą odpowiadały bieżącym wyzwaniom.
Sprawdzonym i skutecznym rozwiązaniem są biznes oferty InPost, które pomagają rozwiązać wiele problemów rozwijającego się e-commerce.
Jak standaryzacja procesów poprawia organizację wysyłek?
Dobrze zorganizowany system wysyłek eliminuje powtarzalne błędy i pozwala zespołowi pracować według jednego, przewidywalnego schematu. Sklepy, które wprowadziły automatyzację, wskazują na:
- szybszą obsługę przy mniejszym zaangażowaniu pracowników,
- lepszy podział obowiązków (np. pakowanie vs. planowanie wysyłek),
- mniej korekt, duplikatów i nieporozumień z klientami,
- prostsze raportowanie i kontrolę kosztów logistycznych.
Takie działania nie wymagają nowego działu – wystarczy dobrze dobrane narzędzie operacyjne i wsparcie integracyjne.
Jak działają biznes oferty InPost w logistyce operacyjnej?
W ramach oferty B2B InPost dostępne są gotowe rozwiązania, które porządkują wysyłki, odbiory i zwroty bez konieczności tworzenia własnego zaplecza IT. Z jednego konta firma może nadawać przesyłki kurierskie i do urządzeń Paczkomat®, uruchomić obsługę zwrotów, monitorować statusy paczek w czasie rzeczywistym i zintegrować system z najpopularniejszymi platformami e-commerce.
Aż 84% e-sklepów pozytywnie ocenia integrację z systemami InPost, a 88% chwali kontakt z opiekunem handlowym (źródło: Kantar, luty 2025). Nadania mogą być realizowane już od 5 paczek, a odbiory z firmy odbywają się wtedy bez dodatkowych kosztów.
Paczkomat® jako element uporządkowanej logistyki
Dla firm, które chcą uporządkować logistykę i zwiększyć skuteczność sprzedaży, Paczkomat® może być nie tylko wygodnym kanałem doręczenia, ale też istotnym argumentem handlowym.
Włączenie tej formy dostawy do oferty sprawia, że klienci chętniej finalizują zamówienia – aż 93% konsumentów wybiera odbiór przez Paczkomat®, a średni czas odbioru wynosi tylko 7 sekund. (dane: InPost).
Współpraca biznesowa z InPost pozwala firmie oferować dostawę do urządzenia Paczkomat® i nie tylko. Dla klientów to wygoda. Dla firmy jest to większa konwersja, mniej porzuconych koszyków i przewidywalna logistyka po stronie wysyłki.
Uporządkuj wysyłki z biznes ofertami InPost bez dodatkowych kroków
Wydajna logistyka nie musi wiązać się z zatrudnianiem nowych osób czy tworzeniem kolejnego zespołu. W wielu przypadkach wystarczy wdrożenie rozwiązania, które automatyzuje najważniejsze etapy procesu – od nadania po śledzenie i zwrot.
Biznes oferty InPost wspierają firmy, które chcą działać szybciej, sprawniej i z mniejszym ryzykiem błędów – bez rozbudowy kosztów stałych. Dla wielu sklepów to pierwszy krok do uporządkowanej, przewidywalnej logistyki z wykorzystaniem wysyłki przez Paczkomat®, Kuriera InPost i pełnej integracji systemowej.