„Pracownicy produkcji najczęściej nie mają swoich służbowych adresów mailowych, a jeśli mają, to rzadko z nich korzystają pracownicy liniowi. Dzień pracy spędzają na produkcji, a po pracy, jak tłumaczą – nie chcą myśleć o pracy. Takie komentarze słyszymy podczas rozmów korytarzowych i audytów komunikacji wewnętrznej i trudno im się dziwić. Rzadko się zdarza, aby pracownicy produkcji dysponowali służbowymi telefonami, niechętnie też udostępniają prywatne numery i maile ceniąc sobie prywatność i obawiając się kontaktów służbowych po godzinach pracy. Zdarza się, że słyszymy nawet komentarze dotyczące obaw przed inwigilacją – co może wskazywać na rozwiniętą kulturę plotki i zaburzone procesy w oficjalnych kanałach komunikacyjnych.
Wyzwaniem bywa również negatywne nastawienie. W firmach o profilu produkcyjnym często spotykany jest konflikt: biuro vs. produkcja. Takie zjawisko jest szczególnie widoczne w organizacjach, w których komunikację tworzą wyłącznie pracownicy biurowi, spoza zespołu produkcji. Taka struktura komunikacyjna powoduje, że pracownicy liniowi postrzegają komunikację oficjalną jako narzucanie zasad przez biuro i stawiają się w opozycji do niej, tworząc alternatywne kanały komunikacji nieoficjalnej. Przybierają one postać wspomnianej wcześniej plotki, grup w mediach społecznościowych i in.
POLECAMY
Dlatego konsultując procesy komunikacyjne lub wspierając firmy w tworzeniu zespołów redaktorów/ambasadorów wewnętrznych, zawsze rekomendujemy włączenie przedstawicieli wszystkich obszarów” – tłumaczy Lidia Skrzyniecka, konsultantka ds. komunikacji wewnętrznej w agencji komunikacji wewnętrznej IC Mobile, współorganizatorka konferencji Internal Communication Meeting.
Wielu organizacjom o profilu produkcyjnym udało się pokonać wymienione wyzwania – warto czerpać z ich dobrych praktyk i implementować podobne w zgodzie ze swoją kulturą organizacyjną i potrzebami pracowników. Służy temu m.in. Konferencja Internal Communication Meeting, podczas której tematowi komunikacji na produkcji poświęcone są zawsze osobne panele i prelekcje.
Portal Menedżer Produkcji objął patronatem 6. tego wydarzenia oraz towarzyszący mu Konkurs IC Biznes Partner – skierowany do komunikacji wewnętrznej.
Tematami przewodnimi tej edycji są: wykorzystywanie sztucznej inteligencji w pracy komunikatora, budowanie partnerstwa komunikacji wewnętrznej z biznesem w organizacji, wspieranie różnorodności i budowania kultury włączającej – wszystko na konkretnych przykładach, narzędziach i doświadczeniach.
Swoim doświadczeniem podzielą się eksperci w swoich dziedzinach, m.in. z taki organizacji, jak: Notino, Michelin, Grupa KRUK, Burda Media Polska, E. ON Polska, STRABAG, Żabka Polska czy Microsoft.
W programie, poza tradycyjnymi prelekcjami i panelami zaplanowane są również:
Sesje case studies – mini prelekcje w serii na ten sam temat. To odpowiedź na potrzebę poznawania wielu przykładów z rynku.
Inspiracje out of the IC – czyli prelekcje ekspertów spoza komunikacji wewnętrznej, od których można czerpać w IC.
Udział tylko na żywo – atmosfera spotkań sprzyja otwartej wymianie doświadczeń.
Galę Finałową Konkursu IC Biznes Partner 2024.
Aby zarezerwować miejsce, zapraszamy na stronę wydarzenia: https://konferencja.ic-mobile.pl/
Do zobaczenia 17 kwietnia w Warszawie!