Konkurs IC Biznes Partner – czas docenić komunikację wewnętrzną!

Temat tygodnia

Zmiany na rynku z ostatnich 4 lat postawiły przed osobami zajmującymi się komunikacją wewnętrzną w firmach nowe wyzwania. Role specjalisty i managera internal comms zmieniły się, a przysłowiowy Kopciuszek wszedł na biznesowe salony. Ekspert od komunikacji wewnętrznej stał się doradcą, konsultantem i inicjatorem zmian w firmie. Od osób zajmujących się tym obszarem oczekuje się już nie tylko „lekkiego pióra”, a odpowiedzi na pytania, o zmiany zachodzące w organizacjach. Wymaga to rozumienia zasad rządzących biznesem i partnerskiej relacji, zarówno z zarządem, jak i pracownikami.

O konkursie

Menedzer-produkcji.pl objął Patronatem medialnym Konkurs IC Biznes Partner, który docenia osoby i zespoły odpowiedzialne za komunikację wewnętrzną w organizacjach właśnie za ten szczególny rodzaj postawy – bycie partnerem dla biznesu i pracowników. Uważamy, że jest to obecnie nieodłączna cecha nowoczesnej komunikacji wewnętrznej i narzędzie współczesnego biznesu.

Kim jest IC Biznes Partner?

W ciągu ostatnich lat, z racji funkcjonowania w czasach ciągłej zmiany, komunikacja wewnętrzna przestała być wyłącznie komunikacją, stała się sztuką budowania relacji. Komunikacja jest ich efektem, a nie przyczyną i skutkiem w jednym, jak bywało wcześniej. Przyszedł czas na zmianę specjalistów i zespołów z Internal Comms w IC Biznes Partnerów.
 
IC Biznes Partner poszukiwany w konkursie to specjalista, zespół albo manager, którzy umiejętnie budują partnerskie relacje ze wszystkimi obszarami biznesowymi w firmie:

- wspierają obszary w prowadzeniu komunikacji do wewnątrz, współpracując z nimi, dzieląc się wiedzą, udostępniając i rekomendując rozwiązania i narzędzia,
- dbają przy tym o równy dostęp obszarów do mediów wewnętrznych,
- umożliwiają równy dostęp do wiedzy w organizacji zapewniając jej sprawiedliwą dystrybucję, ale z uwzględnieniem potrzeb konkretnych grup docelowych,
- wsłuchują się w potrzeby pracowników przekładając pozyskaną wiedzę na wdrażanie lub inicjowanie konkretnych rozwiązań,
- współpracują z zarządem pełniąc rolę partnera w komunikacji do wewnątrz organizacji oraz ambasadora pracowników – dzięki dysponowaniu wiedzą ze wszystkich obszarów,
- budują nieformalne zespoły ambasadorów wspierające komunikację danych inicjatyw.

Jest to szczególnym wyzwaniem  w firmach produkcyjnych, dlatego jeśli komunikacja wewnętrzna w Twojej organizacji działa w ten sposób bądź zbliżony do niego, zgłoś siebie i/lub swój zespół w jednej lub kilku kategoriach. Wasze działania zasługują na docenienie.

Konkurs odbywa się w 5 kategoriach

  1. Specjalista/Manager Komunikacji Wewnętrznej (kategoria dla osób, które jednoosobowo zajmują się IC w organizacji, niezależnie od nazwy stanowiska).
  2. Manager Zespołu Komunikacji Wewnętrznej (kategoria dla managerów IC).
  3. Zespół Komunikacji Wewnętrznej (kategoria dla zespołów, niezależnie od liczby osób).
  4. Kampania Wewnątrz Organizacji. NOWA KATEGORIA!
  5. Wydarzenie dla Pracowników. NOWA KATEGORIA!
     

W 2023 roku, podczas pierwszej edycji konkursu, nagrody otrzymali przedstawiciele takich firm, jak: Bank Gospodarstwa Krajowego, E.ON Polska, Rober Bosch, ING Hubs Poland, Unum Życie TuiR i Burda Media.

Ważne informacje

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 4 marca 2024 roku o godz. 23:59.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 17 kwietnia 2024 r. podczas Gali 2. edycji Konkursu IC Biznes Partner, w towarzystwie uczestników Konferencji Internal Communication Meeting 6 poświęconej trendom w komunikacji wewnętrznej.

Szczegóły dotyczące Konkursu oraz Konferencji znajdują się na stronie Organizatora.

Zapraszamy do udziału!

--------------------------------------------------------------------------
Organizator: IC Mobile (Internal Communication)
Partner wydarzenia: Bank Gospodarstwa Krajowego
Partner Technologiczny: MKonferencja
Patronat Medialny: Menedzer-produkcji.pl, Capital24.tv

Przypisy