Dołącz do czytelników
Brak wyników

Sztuka motywowania

8 lipca 2021

NR 63 (Czerwiec 2021)

Employer Branding w czasie pandemii – na co zwrócić uwagę, planując działania

0 551

Pandemia COVID-19 zawitała do Polski w marcu 2020 roku i wywróciła świat do góry nogami. Jedynie nieliczne śmiałe analizy ryzyka przewidziały podobny scenariusz. Nie oczekiwali go jednak z pewnością przedsiębiorcy. Dla większości branż miniony rok był wielkim wyzwaniem. Niektórym przyniósł zakończenie działalności firmy, bezrobocie. Innym – przestój, niepewność, strach i wątpliwości. Dwa lata próby ludzkich charakterów: 2020 i 2021, które testują wytrzymałość psychiczną, elastyczność i adaptację na wielu frontach.

Niepewne czasy stanowią podłoże dla pragnienia stabilizacji. Międzynarodowe trendy pokazują rosnącą popularność folkloru, wzmocnienie społeczności lokalnych i społeczności premium, wysuwanie się naturalnych barw ziemi na prowadzenie w tendencjach kolorystycznych. Coraz częściej sięgamy po sprawczość, chcemy nauczyć się uważności. Prostota, zaufanie, spokój, ciepło. Wolność i bezpieczeństwo. Tego pragniemy i tego szukamy – także w pracy. Ważne, by się zastanowić, w jaki sposób uwzględnić te potrzeby w planowaniu działań employerbrandingowych.

Stabilność zatrudnienia

Tak potężna rynkowa destabilizacja, jaką była pandemia, musiała sprawić, że stabilność zatrudnienia wróci do łask jako jeden z najważniejszych aspektów dobrej pracy. Firmy, które w czasie pandemii nie zwolniły pracowników, cieszą się dzisiaj ogromnym zainteresowaniem. Nikt nie chce stracić pracy z dnia na dzień, więc poszukiwanie firmy lojalnej względem swoich pracowników jest naturalne.
Po raz pierwszy od wielu lat osoby poszukujące pracy szukają nie tyle korzystnego wynagrodzenia, ile spokoju. Rozwój i ambicja nadal są ważne, jednak aby mogły zaistnieć, konieczna jest stabilizacja. Tymczasem czas pandemii pokazał, że stabilność zatrudnienia nie jest wcale czymś oczywistym.
...

Pozostałe 970% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 numerów czasopisma "Menedżer Produkcji"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Dodatkowe dokumenty do pobrania i samodzielnej edycji
  • ...i wiele więcej!

Przypisy