Do wczesnych lat 80. nie było zapotrzebowania na grupę olejów smarowych specjalnie opracowanych do silników gazowych, mimo że w 1860 r. opracowano i sprzedano pierwszy komercyjnie opłacalny silnik gazowy. Silniki te zostały wycofane z eksploatacji po 1900 r., kiedy paliwo gazowe zostało zastąpione przez ten sam typ silnika spalinowego zasilanego olejem napędowym lub benzyną. W 1985 r. firma Q8Oils utworzyła własny dział badawczo-rozwojowy, aby stworzyć gamę olejów do silników gazowych Q8 Mahler. Miało to miejsce w czasie, gdy przemysł energetyczny zaczął dążyć w kierunku wykorzystania gazu ziemnego do zastąpienia węgla jako czynnika napędzającego elektryczność. W 1990 roku Q8Oils wprowadził na rynek swoją pierwszą gamę olejów Mahler LA, MA i HA, oznaczającą niską, średnią i wysoką zawartość popiołu. Od tego momentu dział badań i rozwoju uwzględniał zapotrzebowanie klientów, a oleje były wycofywane, ponieważ zostały zastąpione przez bardziej zaawansowane o wysokich osiągach.
Seria Q8 Mahler: Zawsze jako pierwsi wprowadzamy ulepszenia technologiczne
Minęło kolejne 14 lat, zanim Q8Oils wypuścił swoją gamę olejów G, po znacznym wysiłku włożonym w opracowanie technologii czystych silników.
Seria Mahler G wprowadziła do produktu subtelne cechy. Mahler G4 jest przeznaczony do silników wrażliwych na tworzenie się osadów, o zawartości popiołu siarczanowego 0,4% i wysoce skutecznych dyspergatorów. Mahler G5 to wariant G4 o nieco wyższym TBN i innej charakterystyce działania. Standardowa całkowita liczba zasadowa (TBN) w olejach silnikowych na gaz ziemny mieści się w zakresie od 5 do 8 mg KOH/g, ale dla alternatywnych paliw gazowych – biogazu, gazu wysypiskowego, gazu ściekowego, gazu kwaśnego i innych zanieczyszczonych gazów, Q8 opracował Mahler G8 i G10 o wyższych TBN. Seria G8 ma TBN 8 mg KOH/g, aby przeciwdziałać wysokiemu poziomowi kwasu generowanego podczas spalania, podczas gdy G10 oferuje wysoką rezerwę przy TBN wynoszącym 10 mg KOH/g i jest przeznaczony do zastosowań, w których występują długie okresy między wymianami. Do 2007 roku Q8Oils używał syntetycznego oleju bazowego grupy III, dzięki czemu Mahler serii R nadaje się do ekstremalnych warunków pracy. Nawet w wysokich temperaturach poziom utlenienia jest stabilny, a olej jest w stanie zapewnić dłuższe okresy między wymianami. Dwa lata później został wprowadzony Q8 Mahler Maxx jako olej, który przewyższał wszystkie inne w zwalczaniu najbardziej agresywnych i kwaśnych paliw gazowych. Wysoka zawartość popiołu siarczanowego, 1,2% masy, wskaźnik TBN na poziomie 11, utrzymuje w czystości elementy silnika, chroni przed rdzą i korozją oraz osiąga wysoką odporność na utlenianie, umożliwiając w ten sposób uzyskanie długich okresów między wymianami. Kiedy produkty serii GR5 i GR8 zostały wprowadzone w 2013 roku, główną ich cechą było włączenie zoptymalizowanej wiskozymetrii. Zapewnia to olejowi zwiększoną smarowność, co skutkuje lepszą ochroną silnika przed zużyciem, doskonałą płynnością w niskich temperaturach i łatwiejszym rozruchem silnika, zwłaszcza gdy silnik jest zimny. Bazując na wydajności olejów klasy GR, Q8Oils pracuje nad następną generacją produktów Mahler. W trakcie badań Q8Oils będzie nadal koncentrować się na osiągnięciu:
- czyściejszych silników,
- dłuższych okresów między wymianami oleju,
- niższych całkowitych kosztów eksploatacyjnych.
Prace już wykazują obiecujące ulepszenia…
- Zmniejszenie wpływu światła ultrafioletowego na oleje bazowe.
- Mniej osadów silnikowych – dalsza poprawa czystości silnika.
- Poprawiona stabilność termiczna i oksydacyjna.
Znacząca poprawa w zakresie:
|
Szczegóły testu:
|
- Niższe zużycie oleju.
- Lepsze wykorzystanie danych eksploatacyjnych w celu lepszego wglądu w wydajność.
- Lepszy wybór odpowiedniego produktu dzięki testom oceny wydajności.
Oleje do silników gazowych Q8 Mahler
Firma Q8Oils zajmuje się opracowywaniem, produkcją i sprzedażą środków smarnych dla przemysłu i motoryzacji spełniających wymagania klientów w wielu segmentach rynku, w tym olejów do silników gazowych – Q8 Mahler. Po 20 latach i milionach godzin pracy oleje Q8 Mahler zdobyły pozycję lidera rynku. Na oleju Q8 Mahler pracuje tysiące silników gazowych na całym świecie; referencje i aprobaty pochodzą od najlepszych producentów silników takich jak GE Jenbacher, GE Waukesha, Caterpillar Energy Solutions GmbH (Caterpillar, MWM), Ficantieri, GMT (VM), Perkins, Guascor, MAN, Deutz, Rolls Royce Bergen, Tedom i Wartsila.
Wymienione poniżej produkty stanowią tylko część oferty.
Gaz ziemny i biogaz (niskosiarkowy) |
|
Q8 Mahler MA SAE 40 |
Q8 Mahler MA nadaje się do szerokiej gamy silników. Posiada zrównoważoną charakterystykę pracy i jego wartość TBN dobrano pod kątem kontrolowania poziomu kwasów i zmniejszenia częściowości wymiany oleju. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 5,5 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 % |
Q8 Mahler G5 SAE 40 |
Olej nadaje się do pracy z gazem ziemnym, biogazem i gazem ze składowisk odpadów. Q8 Mahler G5 opracowano specjalnie pod kątem ograniczenia tworzenia osadów, co zapewnia doskonałą czystość silnika. Olej szczególnie nadaje się do pracujących z wysokim ciśnieniem silników gazowych, lecz również do silników o niższym ciśnieniu w cylindrze BMEP. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 6,0 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 % |
Q8 Mahler GR5 SAE 40 |
Syntetyczny olej do stacjonarnych silników gazowych. Q8 Mahler GR5 posiada doskonałe właściwości w zakresie utleniania, kontroluje czystość tulei cylindrowej i zużycie oleju przy wyższych temperaturach tulei i pierścienia tłokowego. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 6,0 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 % |
Q8 Mahler R SAE 40 |
Q8 Mahler R produkowany jest na bazie olejów syntetycznych do zastosowania w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych. Duża stabilność utleniania nawet w wysokich temperaturach pozwala wydłużyć okres pomiędzy wymianą oleju. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 7,0 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,5 % |
Biogaz, gaz ze składowisk odpadów, ze ścieków i inne wysoko zanieczyszczone gazy |
|
Q8 Mahler HA SAE 40 |
Q8 Mahler HA to wariant Q8 Mahler MA przeznaczony dla silników pracujących na gazach agresywnych. Posiada dużą rezerwę TBN, aby poradzić sobie z wysokim poziomem kwasów powstających podczas spalania. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 7,9 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,9 % |
Q8 Mahler G8 SAE 40 |
Q8 Mahler G8 przeznaczony jest do pracujących z wysokim ciśnieniem w cylindrze silników spalających agresywny gaz. Posiada dużą rezerwę TBN, aby poradzić sobie z wysokim poziomem kwasów powstających podczas spalania. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 8,0 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,8 % |
Q8 Mahler G10 SAE 40 |
Q8 Mahler G10 przeznaczony jest dla gazów wymagających dużej rezerwy TBN w celu osiągnięcia dłuższych okresów pomiędzy wymianą oleju. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 10 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 1,0 % |
Q8 Mahler GR8 SAE 40 |
Syntetyczny olej do stacjonarnych silników gazowych. Q8 Mahler GR8 posiada także doskonałe właściwości w zakresie utleniania, kontroluje czystość tulei cylindrowej i zużycie oleju przy wyższych temperaturach tulei i pierścienia tłokowego. Całkowita liczba zasadowa D 2896 = 8 mg KOH/g Zawartość popiołu siarczanowego = 0,8 % |