Nowa osoba w organizacji – wyzwanie nie tylko dla działu HR
Proces wprowadzenia pracownika do firmy oraz jego wdrożenie kojarzy się z zadaniami przeznaczonymi dla działów HR oraz kadr. W większości przypadków tak się dzieje, ale niewiele rzadziej pytania, problemy i wyzwania związane z pojawieniem się nowej osoby, spoczywają na barkach kierownika danej jednostki. Co zrobić, żeby ułatwić zadanie menedżerowi i przy okazji sprawić, żeby proces onboardingu nie był stresującym wspomnieniem dla nowego członka zespołu? Na pewno warto postawić na firmowy handbook, czyli podręcznik powitalny. Wycieczka po zakładzie, poznanie swojego środowiska pracy czy zbiór zasad, to sposób na ułatwienie pracownikowi pierwszych dni adaptacji. W takim podręczniku dobrze jest umieścić informacje o standardach pracy i bezpieczeństwa, kulturze organizacyjnej, sprawach kadrowych czy tzw. FAQ (ang. Frequently Asked Questions), czyli listę najczęściej zadawanych pytań i przygotowanych do nich odpowiedzi.
POLECAMY
Nic oczywiście nie zastąpi tradycyjnego wdrożenia czy szkolenia, ale zebranie najważniejszych informacji w jednym miejscu pozwoli odciążyć menedżera, który może odesłać pracownika do opracowanego materiału. Handbook to także dobry sposób na uchronienie nowej osoby przed stresem, pojawiającym się szczególnie w pierwszych dniach pracy. Przekazywane...