„Najbardziej intensywne konflikty, jeśli zostaną rozwiązane, pozostawiają po sobie poczucie bezpieczeństwa i spokoju, który nie jest łatwy do zakłócenia. To tylko te intensywne konflikty i ich żar są potrzebne do osiągnięcia wartościowych i trwałych rezultatów”.
REKLAMA
Carl Gustav Jung
Słowa Carla Gustava Junga wywarły na mnie ogromne wrażenie. Kiedy czytam na moich szkoleniach powyższy cytat, wielu menedżerów z zaskoczeniem pyta: „jak emocje, które często towarzyszą konfliktom pomiędzy pracownikami, mają pomagać!? Przecież to niemożliwe!”. Tymczasem poznanie natury konfliktu i umiejętność transformowania jego siły na energię budującą relacje ma dzisiaj ogromne znaczenie dla każdej osoby zarządzającej. Głównie dlatego, że inteligentne zarządzanie emocjami – które w sytuacji konfliktowej bywają nieuniknione – stanowi jeden z najbardziej kluczowych obszarów kompetencji współczesnego menedżera.
Twoja menedżerska postawa wobec konfliktu
Jedną z najważniejszych kwestii jest Twoja menedżerska postawa wobec konfliktu. Niestety, w wielu firmach nadal dominuje przekonanie, że konflikt to negatywne zjawisko, którego trzeba unikać lub tłumić. Dlatego pierwsze podstawowe pytanie brzmi – co Ty – jako...